filippacarlsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Filippa Carlsson - 31 januari 2011 15:46

Vad tycker ni om hööks. Jag tycker att sakerna är fina. Men det är inte så bra kvalitet. Men jag har istort sett bara saker från hööks för att jag inte kände till så mycket annat. Men vi har vääldigt många schabrak också.


Men jag tycker att det får en hiss :)


  


   

   

  

   

Finfina saker ju :)


Förresten jag vill köpa ett swarovski men hälst ett fejk för att jag vill hs pengar till Göteborg. Så jag kolla på hööks men det var helt fel färg på lädret för jag vill ha mörkbrunt.

Tv

Av Filippa Carlsson - 31 januari 2011 15:36

Här är mina favorrit tv pogram:


Jag tycker jätte mycket om Ponnyakuten. Det är jätte kul och sjukt underhålladne. Men jag gillar även inrednings pogram och matpogram :P Haha det är jätte kul.


Sen så är ju häst hoppning bäst :)


  


Av Filippa Carlsson - 31 januari 2011 15:32

Har varit sjuk idag med.


Men jag var precis ute och tog ut Bosse. Så jag mockade och mös lite med Chilli också.


Men det blir inte träning ikväll med Sussane :(

Av Filippa Carlsson - 31 januari 2011 15:29

Hiss:

Fina  och snälla hästar som man kan mysa med i boxen med. Som Boogie när hon ligger ner då kan man ligga bredvid henne.


Diss:

Gråa Snäckan. Haha hon ser helt sjuk ut nu när hon är klippt.

Av Filippa Carlsson - 31 januari 2011 10:28

Boogie:

1 - Hon är krubbitare

2 - Vääldigt sur

3 - Älskar att hoppa

4 - Har en maskot som heter Rutger.

5 - Ser ut som en Ardenner.


 


Bosse: 

1 - Nästan surare än Boogie.

2 - Stegrar i boxen när han är sur på Boogie.

3 - Älskar att rulla sig.

4 - Beter sig som en sjuåring alltid!

5 - Är jätte bra kompis med Chilli. De kan så och klia varandra när den ena står i boxen och den andra utanför.


  

Alltid kedja !!

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 18:23

Haha jag kom inte på nån rubrik men men.


Imorse så var vi hos Anna och titta när hon hoppade. Fredrik Annas pojkvän var också där. Så jag fick hålla hästar, hjälpa att lasta och ge täcken och longerlinor. :D


  

I våras


  

Trettonspelen i år


Någon skillnad?

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 18:14

Jag gillar att testa olika saker som olika täns t.ex Pullarnosgrimma eller utan nosgrimma. Med pad eller utan. Martingal eller inte osv.


Men när jag fick Boogie så red de henne på vanligt tredelat så det gjorde jag med ju. Men vårt problem blev att bettringarna åkte in i munnen. Men så fick jag ett Fullcheek också med så jag börja rida med de och det gick ju mycket bättre. Men när Anna red henne en gång så sa hon att hon var jätte hård i munnen så jag köpte bett skivor och det funkar jätte bra.


Men nu när jag har blivit lite mer rutinerad så testar jag henne på fullcheek igen. Man märker värkligen hur stark hon blir.


  

Tredelat


  

Fullcheek - Fast jag har tredelat.


  

Bett skivor


Så ni som säger att bettskivor är ett "Billigare" alternativ har kanske rätt men i mitt fall så är det bättre ;)

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 09:37

Jag  vet att jag mååste göra en Outfit snart men har licksom ingen insperation nån som vill hjälpa?

Ovido - Quiz & Flashcards