filippacarlsson

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Filippa Carlsson - 4 november 2011 14:02

Hur svårt som häldst kan absolut inte välja min favorit häst mellan Boogie och Bosse. Älskar båda på så otroligt många sätt. De har sina grejer för sig men båda är otroligt underbara också så det får bli en bild på var :)


 

Boogie <3

 

Bosse<3

Av Filippa Carlsson - 4 november 2011 13:59

Behöver komma igång igen så jag kan väl hänga på så många andra bloggare;



1. En bild på favorithästen
2. När & varför jag började rida
3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på
5. Favoritbilder jag tagit
6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!
8. Min största rädsla inom ridsporten
9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?
10. 10 saker du inte visste om mig
11. En låt som påminner om en häst du älskar
12. Min favoritgren
13. Min högsta dröm
14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)
15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?
16. En bild som gör dig lycklig
17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad
18. En bild jag aldrig publicerat förut
19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det
20. Något jag vill göra
21. Någon jag vill träffa
22. Någon jag vill träffa igen
23. Hoppning eller dressyr?
24. Mitt motto
25. Någon jag träffar vardagligen
26. Hur mina vänner beskriver mig
27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år
28. Någon som älskar dig
29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning
Av Filippa Carlsson - 4 november 2011 13:48

Jag som just nu sitter bakom dataskärmen och skriver är alltså Filippa Carlsson. Jag är snart tretton år och bor på en gård utanför Klippan i Skåne. Min familj består av mej min mamma och pappa och mina två systrar 5 och 10 år gammla. När jag inte är i skolan så håller jag på med hästar. De är det enda jag gör. Min pappa bedriver uppfödning av travhästar och jag och mina systrar håller på med ponnyer.


Mosstown Showboy eller Bosse som han nog nämnts mest som är min d-ponny valack född 1999. En irländsk import efter Blazing Showboy och undan Northen Beezie. Jag har haft Bosse i nästan ett år och vi har tävlat upp till LB tillsammans. Vi håller just nu på att komma tillbaka efter ett uppehåll då han hade späningar i ryggen.


 


Boogie Woogie är min c-ponny som jag har haft i lite mer än två år. Hon är ett sto född 1995 också importerad från Irland. Jag och Boogie har också tävlat upp till LB men nu har vi lagt tävlings karriären lite åt sidan då jag satsar mer på Bosse just nu. Vi har dock en tävling inplanerad i nästa vecka.


 


Jag vi har även två shettisar och en b-ponny till som skulle kunna kallas mina dock är jag inte så aktiv med de längre fast där finns presentationer längre bak i bloggen :)

Av Filippa Carlsson - 4 november 2011 13:42

Tänke starta om bloggen på nytt då jag har haft ett bloggsug på max. Trodde inte att man kunde sakna att blogga så mycket. Men samtidigt som att jag vet att jag inte kan hålla igång bloggen så jätte bra så fick det bli att inte fortsätta. Men nog om det ska ta och skriva en ny presentation som kommer upp och en liten stund.


  

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards