filippacarlsson

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Vem är jag?

Av Filippa Carlsson - 4 november 2011 13:48

Jag som just nu sitter bakom dataskärmen och skriver är alltså Filippa Carlsson. Jag är snart tretton år och bor på en gård utanför Klippan i Skåne. Min familj består av mej min mamma och pappa och mina två systrar 5 och 10 år gammla. När jag inte är i skolan så håller jag på med hästar. De är det enda jag gör. Min pappa bedriver uppfödning av travhästar och jag och mina systrar håller på med ponnyer.


Mosstown Showboy eller Bosse som han nog nämnts mest som är min d-ponny valack född 1999. En irländsk import efter Blazing Showboy och undan Northen Beezie. Jag har haft Bosse i nästan ett år och vi har tävlat upp till LB tillsammans. Vi håller just nu på att komma tillbaka efter ett uppehåll då han hade späningar i ryggen.


 


Boogie Woogie är min c-ponny som jag har haft i lite mer än två år. Hon är ett sto född 1995 också importerad från Irland. Jag och Boogie har också tävlat upp till LB men nu har vi lagt tävlings karriären lite åt sidan då jag satsar mer på Bosse just nu. Vi har dock en tävling inplanerad i nästa vecka.


 


Jag vi har även två shettisar och en b-ponny till som skulle kunna kallas mina dock är jag inte så aktiv med de längre fast där finns presentationer längre bak i bloggen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Carlsson - 12 november 2011 15:19


Jag skulle jätte gärna byta liv med Jörgen Larsson en tävlingsdag då jag tycker det är riktigt coolt eller vad man ska säga. Kan också tillägga att Jörgen är en stor förebild för mig inom hästarna =)     ...

Av Filippa Carlsson - 12 november 2011 15:17

Jag tror inte att jag har någon speciell rädsla inom ridsporten. Dock är ju det som hände med Hickstead en sån sak som absolut inte får hända men som ingen kan styra över. ...

Av Filippa Carlsson - 12 november 2011 15:13


Något som absolut inte får hända är att vi måste ta bort någon häst. För knappt två månader sendan vart vi tvungna att ta bort en av våra travare pga. en tumör i näsan :(     R.I.P. ...

Av Filippa Carlsson - 9 november 2011 14:49

För tillfället har vi bara fem hästar inne i stallet då svelshästarna, shettisarna och min gamla b-ponny Nalle går ute :) Men de som är inne är: Boogie Bosse Snäckan Ubbe (usel bild men har inga andra) Chili  ...

Av Filippa Carlsson - 8 november 2011 15:45

                Bilderna är tagna med en vanlig digitalkamera :)   ...

Ovido - Quiz & Flashcards