filippacarlsson

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 15:08

Bosse är en tolv årig irländsk import. Han har tävlat tom. LA 148 cm i manken. Han är en otroligt fin häst som är jätte fin i dressyren och går ner på tyglen oftast. Han kan också gå passage XD. Jag hade en d-ponny på prov i november men hon gick väldigt konstigt så istället så sa Anna att hon hade en jätte fin irländare som jag kunde testa. Han var igentligen såld till Italien men de klarade inte av honom så de lämnade tillbaka honom.


Han är precis som en storhäst att rida så han är inte så vänd bar men han hoppar som ***. När jag provade honom första gången så hoppade vi 120 cm utan att jag kände mig osäker som jag ofta gör. Det var en liten beskrivning på honom :)


  

Bosse <3

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 14:37

Här är saker som jag har som jag gillar mycket :)


  


       

    

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 14:26

  

John Whitaker


  

Scapa


  

Lamicell


  

RG


Hittade inga bilder på J van D och Anna Scarpati schabrak

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 14:19

Här är mina favorit stigbyglar:


  

Jin


  

Soft up


  

Prestige


  

J.E.R

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 14:13

1. Jag börjar gråta när jag ser filmer som typ björnbröder.


2. Jag är extremt bollrädd men tycker det är kul att titta på fotboll och hockey.


3. Jag vill bli jockey men är alldeles för lång.


4. Jag är lika lång som min mamma.


5. När jag gick på ridskola så vågade jag knappt galoppera.

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 14:03

Sjuk idag med :( Alltså ingen träning i Helsingborg. Har inte så mycket att skriva iochmed jag inte gör så mycket när jag är sjuk. Men kan berätta om när jag släppte ut Bosse haha. Har gick runt mig i cirklar inan jag släppte han och sen så  hoppade han iväg och tog en tugga av sitt hö och sen så rullade han sig. Men han reste sig med en kick haha. Sen så bockade han en långsida innan han kunde äta. Sen när han äter så måste han ha en framhov i luften haha.

Av Filippa Carlsson - 19 januari 2011 14:01

Åhh måste bara ha!!


  

Ovido - Quiz & Flashcards