filippacarlsson

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 18:23

Haha jag kom inte på nån rubrik men men.


Imorse så var vi hos Anna och titta när hon hoppade. Fredrik Annas pojkvän var också där. Så jag fick hålla hästar, hjälpa att lasta och ge täcken och longerlinor. :D


  

I våras


  

Trettonspelen i år


Någon skillnad?

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 18:14

Jag gillar att testa olika saker som olika täns t.ex Pullarnosgrimma eller utan nosgrimma. Med pad eller utan. Martingal eller inte osv.


Men när jag fick Boogie så red de henne på vanligt tredelat så det gjorde jag med ju. Men vårt problem blev att bettringarna åkte in i munnen. Men så fick jag ett Fullcheek också med så jag börja rida med de och det gick ju mycket bättre. Men när Anna red henne en gång så sa hon att hon var jätte hård i munnen så jag köpte bett skivor och det funkar jätte bra.


Men nu när jag har blivit lite mer rutinerad så testar jag henne på fullcheek igen. Man märker värkligen hur stark hon blir.


  

Tredelat


  

Fullcheek - Fast jag har tredelat.


  

Bett skivor


Så ni som säger att bettskivor är ett "Billigare" alternativ har kanske rätt men i mitt fall så är det bättre ;)

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 09:37

Jag  vet att jag mååste göra en Outfit snart men har licksom ingen insperation nån som vill hjälpa?

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 09:34

Jag fick feber i går kväll så jag ska se om jag orkar rida i varje fall Bosse. Men sen så ska jag till Anna också för hon ska hoppa alla sina hästar. Så jag och min syster ska dit och titta.


Ni får fler inlägg idag i och med ni inte fick något igår :(

Av Filippa Carlsson - 30 januari 2011 09:25

Det blev ingen bloggning igår för att vi skulle först ha öppet hus i skolan

:(. Sen så kom en kompis och sen skulle vi på kalas.


Men jag han rida Boogie. Först så träna jag mäst på att hon inte skulle springa iväg så mycket direkt. Sen så träna jag på galopp byten för det behövs. Så vi lade en bom i mitten sen så galopperade jag på en åtta. Det är ju faktiskt en väldigt bra övning.


  

Hoppas ni fattar ;)

Ovido - Quiz & Flashcards