filippacarlsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Filippa Carlsson - 4 januari 2011 09:40

Förlåt att jag inte blogga igår men jag var i stallet hela dan och mockade och red. Jag red bara Boogie men hon känndes väldigt konstig. Stegra för allt möjligt det värkade som om hon hade ont någon stans så hon får vila idag :).

Av Filippa Carlsson - 2 januari 2011 17:52

Har precis kommit in från stallet. Mockat, tagit in hästar och fodrat.

Jag kanske ska berätta om lägret så jag gör det nu.


Igår:

Så åkte vi in till Helsingborg klockan två ungefär. När vi kom dit så sadlade vi och skrittade fram sen så började vi rida. Det var en lång bana med tjugo hinder ungefär. Boogie kändes väldigt fin men blev lite stark imellan åt :o. Hon brukar inte bli det ju haha. När vi hade ridit färdigt så åkte pappa hem med Boogie. Jag stannade i helsingborg till tjugo över åtta. Vi hade teori och mat också.


Idag: Idag så åkte vi till Helsingborg tio i tio. När vi kom dit sadlade vi och så. Det var banhoppning på schemat så vi hoppade en bana med tretton hinder. Hon kändes fin idag också och var inte så stark haha. Hon var duktig men det blev ju tre stopp. Men hon var i alla fall väldigt duktig. När vi kom hem idag så gick vi in och åt sen bar det av till Anna (Min granne och tränare) med Showboy. Först så testade vi ut sadel som tur så passade min hoppsadel honom. Han fick även en magplatta och ett träns. Jag tränade mest på hur jag ska göra för att han ska gå ner på tyglen. Fick även en övning att göra själv haha. Det är att försöka sära på musklerna i armarna så jag inte spänner mig så mycket.


Har inga bilder tyvär :(

Av Filippa Carlsson - 1 januari 2011 12:42

Har presis varit ute och mockat och släppt ut hästarna. Har också packat för läger på HFRK (Helsingborgs fältridklubb) Det är bara ett två dagars läger utan övernattning inför trettonspelen nu nästa helg. Det ska bli väldigt roligt. De två läger jag har varit på i helsingborg än så länge har varit väldigt roliga.


Men nu måste jag ta på mig ridkläder tror att jag ska ha de nya Whitaker ridbyxorna.


Ridbyxorna.  

Ovido - Quiz & Flashcards